Vrijdag 9 juni 2023 organiseert IJsvereniging Nijelamer een skeelerwedstrijd over de weg in de dorpen Nijelamer, Oldelamer, Oldetrijne en Sonnega. Tijdens deze wedstrijd is het parcours afgesloten voor verkeer. Op deze pagina geven we je meer informatie over de geledende verkeersregelingen. De start van de wedstrijd is om 18:45 uur.

Het parcours

Op onderstaand kaartje is het parcours aangegeven en de rijrichting van de skeeleraars. Het parcours loopt vanaf dorpshuis Nijelamer via de Stadburen naar de Schipslootbrug en de Schipslootweg richting de Hoofdweg.

De wedstrijd zelf wordt in meerdere ronden verreden via de Hoofdweg in Nijelamer (hoek Schipslootweg) naar Oldelamer. In Oldelamer gaat de route via de Hogeweg en Kerkhofslaan richting Oldetrijne. De weg wordt vervolgd via de Sonnegaweg in Sonnega richting en terug naar de Hoofdweg. De finish is uiteindelijk ter hoogte van Hoofdweg 21 in Nijelamer.

Na de wedstrijd rijden skeelaars via de Schipslootweg terug naar het Dorpshuis.

Waar dien je rekening mee te houden?

We zijn ons ervan bewust dat de avondvierdaagse wordt gelopen en dat ouders of andere familieleden die aan het parcours wonen wellicht in de knel komen met hun planning.

Verkeersdrukte en knelpunten van 18.00 tot 19.00 uur en vanaf 19.30 uur tot 20.30 uur:

Voor de start is het druk rond Dorpshuis Nijelamer. Veel skeeleraars zijn dan bezig met hun warming-up en het inrijden voor de wedstrijd. De doorstroom van het verkeer is vooraf gaand aan de wedstrijd beperkt zijn vanaf 18.00 uur. Vanaf 18.30 ur tot na de laatste start (18:50 uur) is verkeer niet mogelijk. Als de start is geweest en de skeelaarsde Stadburen en Schipslootweg  hebben verlaten, dan is het tot 19.30 uur mogelijk om bijvoorbeeld via de Boelstraweg richting Wolvega te rijden. Vanaf 19.30 uur zullen de eerste skeeleraars mogelijk weer terugrijden naar het dorpshuis. Op het traject Schipslootweg en Stadburen is dan verkeer beperkt.

Verkeersafsluiting op het wedstrijdparcours van 18.50 uur tot 20.30 uur.

Voor de wedstrijdronde geldt dat de weg voor verkeer afgesloten is. Voor mensen die aan het wedstrijdparcours wonen en met de auto hun huis willen verlaten, is dit alleen mogelijk als het noodzakelijk is. Ouders van kinderen die de avondvierdaagse lopen worden als noodzakelijk verkeer beschouwd. Houd dan rekening met het volgende:

• Rij met de richting van de Skeelerwedstrijd mee zoals aangegeven op het kaartje. Dit geldt ook voor fietsers!
  • Verlaat het parcours bij de dichtstbijzijnde afslag (er staat een verkeersregelaar bij alle uitvalswegen)
  • Rij nooit tegen de rijrichting in. Het is een wedstrijd dus andere verkeersregels zijn van toepassing
  • Rij niet in het peloton en hinder de skeeleraars niet. Volg eventueel het peloton achter de EHBO of bezemwagen
  • Hinder de skeeleraars nooit. Ook niet de Skeeleraars die alleen op het parcours rijden
  • De Stadburen ter hoogte van het dorpshuis is 18.00 uur beperkt toegankelijk wegens het inrijden van skeeleraars. Houdt hier rekening mee als u kinderen naar de avondvierdaagse brengt

Zonder bijzonderheden zal de wedstrijd rond 20.30 uur afgelopen zijn. Dit zou bij normale omstandigheden goed moeten aansluiten met de tijden van de avondvierdaagse.

Toegang tot het parcours van buiten

Vanaf 18.45 uur tot 20.30 is toegang vanaf buiten het parcour niet mogelijk. Houd hier rekening mee als je kinderen naar de avondvierdaagse hebt gebracht en tussendoor naar huis gaat. Zeker als je via de Stadburen wilt rijden. Houd er rekening mee dat de Stadburen om 18.30 uur al afgesloten is.

Contact

Heb je vragen, wil je rij-advies of contact met de IJsvereniging Nijelamer, neem dan contact op met:
Gerard Ziel: 06 – 3837 3387
Cindy Visser-Cnossen: 06 – 5191 9105
E-Mail: info@ijsverenigingnijelamer.nl (tijdens de skeelerwedstrijd svp allen contact via telefoon met Gerard of Cindy)

Bij voorbaat dank voor je medewerking

Rijrichting van de skeelerwedstrijd